2012. december 19., szerda

Egy kis spenótos tészta karácsony előttre

Amikor kezd besűrűsödni az élet nem fogok neki állni gnoccit csinálni. De tésztával is nagyon finom volt. Az alapötlet anyától származik, kicsit variáltam rajta, a pesti konyha felszereltségéhez igazodva.
Kell hozzá:
  • spenót (nálunk fagyasztott volt, leveles, elődinsztelve, kb. 3 maréknyi - itt idéződjék fel bennünk az 1977es Lúdas Matyi rajzfilm: "...vakarék, mindegyikből tíz marék...")
  • fokhagyma (pesten ez tubusból jön, vidéken meg fokhagymanyóval dolgoznám meg a friss fokhagymát)
  • , bors
  • tejszín (attól függ mennyire sűrűn szeretjük a szószokat, én kb. 1,5 dl-t tettem bele)
  • sajt (otthon ez parmezán volt, de teljesen jó bármilyen sajttal, ami nem túl intenzív ízű)
  • pirított magvak (itt dió és mandula volt, ott napraforgómag is akadt)
  • tészta (nagykocka vagy orsó, de makarónival is el tudom képzelni)


Elkészítés: Vizet forralunk a tésztának, és kifőzzük, ez alatt elkészül a spenótos szósz. A spenótot pici olajon megmelegítjük, teszünk bele fokhagymát, sót és borsot és kevergetjük, aztán ráöntjük a tejszínt és rotyogtatjuk kicsit. Én a végén félig-meddig összeturmixoltam, így kicsit krémesebb állagú lett, de ha nem turmixoljuk össze akkor is fonom.
Tálalás: a tésztára spenótos szószt szedünk, amit megszórunk a magvakkal végül a sajttal.
Pont addig tart elkészíteni amíg kifő a tészta. Teljesen jó kis rapid kaja vizsgaidőszakra :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése